Åsiktsinlägg Väst.

Säkerhetsvästen, vissa hatar, vissa gillar...

Jag skriver mina åsikter:

Säkerhetsvästen är otroligt viktig för mig. Jag använder den alltid när jag rider ut eller hoppar, dock rider jag inte dressyr med den pga att man får sämre sits av den.

Jag förstår inte folk som hoppar utan väst, asså det är så jävla lätt att det sker ett missförstånd, helst med höga hinder inblandade. Vissa tycker att den är helt onödig och att man ska få bestämma själv, visst det är ert eget liv men den är obligatorisk inom hoppning på ponny under 18år. Jag rider hellre med en väst och ser lite "stel" ut än att rida utan och det kanske sker en olycka, säkerheten går faktiskt först enligt mig! Jag tycker inte att man bara ska skita i den, den finns av en andledning. Jo, för att skydda oss, dem är rädda om oss. Vissa jag känner rider aldrig med väst även om dem hoppar banor på 1,20-1,30 på ponny. Helt idiotiskt enligt mig.

Det borde vara obilgatoriskt för alla. De kan ske missförstånd när som helst och även om man är skitduktig så finns det ngt som kallas misstag, och det är något alla gör. Jag förstår ju dock varför man inte behöver ha den om man är över 18år för då får man ta eget ansvar.

Om det är någon som tycker det är "coolt" på något sätt är det ju sjukt, sen att det är superskönt att vara utan ger det ingen andledning att utsätta sig för eventuell fara EGENTLIGEN!

Säkerhetsvästen är helt klart en av säkerhetsutrustningen som används dåligt.

Ni som läste showjumpers tidigare kanske minns att jag och Isac gick omkull på ett hinder för ett tag sen, jag fick åka ambulans med nackstöd osv. Isac trampade även på mig den gången, och jag må säga, utan västen när detta hände hade jag nog inte kunnat sitta och skriva detta... Och detta fick mig att inse att jag måste använda västen mer! För tidigare var jag lite slarvig men när jag hoppade, så var den ALLTID på! Detta gav mig en tankeställare om varför inte folk använder detta, det är ju ens eget liv

KÄNSLIGA TITTARE VARNAS!




Jag antar att ni flesta minns detta scenario på GBG HS 2011... Peder Fredricsson & Borealis... dock slutade detta lyckligt ändå. Dem gick ju iaf ut tillsammans, mer vet jag inte...


Fälttävlans olycka...


Min egen olycka....


Kommentarer
Postat av: Lousie

Jag tycker också att säkerhetsvästen är viktig. Min kompis red ut utan säkerhetsväst och hon flög av och skrapade hela magen och hade ibland svårt att andas och fick ta panodil och sånnt för att kunna andas bättre..

Jag använder alltid väst utom i dressyren :)

2011-06-10 @ 19:04:27
URL: http://louiseponnyliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Peder Fredricsson får faktiskt skylla sig själv och är det synd om någon är det verkligen Borealis!

Om man kollar när han kommer mot hindret, så ser man att han slår till hästen så att hästen tappar kontrollen, det är verkligen inte okej!

2011-06-10 @ 21:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0