Carpe Diem

Fånga dagen
Låt inte bara dagarna flyga förbi, har roligt varje dag! Det kan gå upp och ner och allt kan kännas skit rent ut sagt, men varför göra det värre genom att tänka på det?
Har du en dålig dag - gör den roligare! Börjar den dåligt så är det bara till att avsluta den med kompisar, hästar eller vad du nu tycker är kul! Börjar den bra men slutar dåligt så kan du bara ta det med en nypa salt, det kommer ju alltid en ny dag!


Dags att testa på lite pepp-talk tänkte jag! Och det är inte bara som jag skriver helt random eller så, jag vet hur det fungerar. Jag har varit mobbad, retad och ensam. Jag har haft skönhetskomplex och knappt några vänner alls och vantrivts så jag funderat på att bli mördare.

Från lågstadiet upp till 6:an var jag faktiskt rent ut sagt mobbad. Kanske inte riktigt på förskolan eller 1:an, men då var man så liten att man inte kunde stava eller uttalda ordet hej känns det som.
Jag har blivit kallad ful, äcklig, dum, korkad, tjock och värdelös. Jag har sett på när andra tjejer varit med varandra efter skolan när jag inte haft en enda. Jag har känt mig tjock fastän jag vägde kanske 40kg. Om jag inte minns fel så enligt min skolsyster var jag tillochmed lite under medelvikten, men jag trodde ju inte på det för att alla sa att jag var fet och ful såklart.

Men vet ni hur jag kom ur detta? Jag stog upp på mig själv. Jag var ledsen VARJE dag i skolan, speciellt 5:an som var ett rent helvete. Jag har gått i nu 4 skolor, inräknat den jag går i nu.
Men jag kom ju ur det. Jag är inte mobbad längre. Jag ändrade min attityd och är det någon som försöker, då är dom ute. Då är dom ute ur mitt liv och är dom inom räckhåll och fortsätter, då är även deras tänder ute.
Nej jag ska inte uppmana er läsare till att slå folk, det är riktigt fel.

Men vet ni det roligaste med det hela?
Jag var inte dum. Jag var smartast i klassen.
Jag var inte fet. Jag var en av dom smalaste.
Jag var inte ful. Jag kunde se riktigt vacker ut ibland, det kan jag erkänna med handen på hjärtat.
Jag hade det verkligen hemskt för några år sedan och det smärtar mig att se tillbaka. Hur fan kan folk göra så? Hur kan man tycka att det är på fullt allvar roligt att mobba någon?

Tjejer, ta ingen skit, inte från någon! Ni är alla vackra på ert eget sätt! Man behöver inte väga 20kg, man behöver inte kleta på en massa smink och man behöver inte bry sig ett skit om vad andra tycker! Har du en lite annorlunda stil? Fine, ha det! Låt ingen annan lägga sig i det, dom är inte värda att brys om av så vackra och underbara cheyer som ni!

DONT TAKE SHIT FROM NOBODY!


Jag har lärt mig att tro på mig själv och att det är denna personen jag är
Nu är det er tur att lära er att acceptera detta, mig, som jag är. Eller så kan ni dra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0