Dag 2 - Mitt hästliv med min häst

Jaa..
Jag har ju som ni vet en 20-årig brun New Forest valack vid namnet Mandingo, aka Diingo. Jag fick honom den 24:e Januari 2010 och då var han en tjock, hårig björn med det sötaste huvudet i världshistorien. Vi har under 1 år klättrat upp till LA hoppning, men då den tävlingen blev precis när han var stel och frös så hamnade vi i en grymt stor svacka, men vi håller på att komma tillbaka från den nu!

Diingo rider jag upp till 6 dagar i veckan, tror dock att det mestadels är 5 dagar, ibland mindre och ibland mer. Vi varierar med hoppning, dressyr, barbackaridning och uteritter. Under uteritterna kan vi ta det lugnt eller kanske ha lite konditionsträning, det varierar på vad vi känner för att träna på.
Vi tränar cirka varannan vecka hoppning nere i Malmö för Kris Kringstad, men det är inte säkert att jag kommer fortsätta med detta till hösten då det kan vara bra att skifta tränare lite då och då, alla tränare fokuserar på olika saker.
Annars tränar jag dressyr lite då och då för min mammas kompis Linda som faktiskt är den bästa tränaren jag någonsin haft, sjukt duktig och hjälpsam, vi har kommit långt på bara några få träningar.
Jag och Diingo tävlar cirka varannan vecka men ibland är det såklart längre mellanrum. I vinter kommer vi tävla fram till Flyinge som är i februari, sen får han vila för det är efter det svackan kan komma och den undviker vi helst. Han har ju även solexem så han kommer att vila nu i sommar när det är som varmast då han är känslig mot strålningen från solen. Han får paus efter Eslöv nästa helg, sen är tävlingen efter det den 30:e juli, fälttävlan.

Jaa.. vad mer kan man säga?


1 - Mitt hästliv
2- Mitt hästliv med min häst
3- Mitt liv utanför hästarna
4- Min bästa vän
5- En annan häst
6- Ett ögonblick
7- En vanlig outfit
8- Mina ridkläder
9- Mitt favoritminne(inte hästminne)
10- Mina rädslor
11- Min klass samt en skoldag
12- Vad hade jag på mig i dag?
13- Ett annat ögonblick
14- Mitt rum
15- En första bild på din häst
16- Detta saknar jag
17- Det här får mig att gråta
18- Innan hästarna
19- Ett annat ögonblick
20- Det här upprör mig
21- En första…..
22- Ett sista ögonblick
23- Stallet
24 – Min ryktlåda
25 – Min utrustning

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: Hejsan! Jag glömde att svara på er kommentar om att byta bildlänk förut.

Men det gör jag gärna :)

Skicka två fina bilder som ni vill ha med och så sätter jag ihop det sen.

2011-06-09 @ 11:49:09
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0