Dag 9 - Mitt favoritminne

Egentligen ska detta vara "inte hästminne", men då detta är en hästblogg och jag endast lever för hästarna så tänker jag skriva ett hästminne ändå!

Jag har väldigt många favoritminnen när det gäller hästar, men här är ett exempel!

Den 22 november 2009 red jag och tävlade för Viarps Kör & Ridklubb. Den dagen var det klubbmästerskap i hoppning och jag skulle starta med Dunder. Vi var först med i den öppna LC för B-ponny. Den hette öppna klassen då det även var ett KM för lektionsryttare, men det skulle jag ju inte starta. Jag gick in och gjorde en grym felfri runda och vann den klassen! Så där blev det en rosett och ärevarv.

Klassen efter var klubbmästerskapet som gick i LC+5. Jag gick även in där med en grym, felfri runda. I omhoppningen var där en konstig sväng och jag var helt säker på att jag skulle glömma göra den, och vad gjorde jag? Jo jag glömde göra den! Men jag svängde senare och trots detta fick jag bästa tiden, och vann! Jag vann både klubbmästerskapet och den öppna för kat.B, med andra ord fick jag med mig 3 rosetter och 1 pokal, jag var verkligen sjukt glad den dagen! :D
Lite snålt att jag inte fick ett segertäcke, men jag överlever väl!

Jag har absolut inga bilder eller någonting från KM:et, bara från året efter då jag vann öppna LC men lyckades klanta till mig 4 fel i klubbmästerskapet..

Här är en bild ifrån 2010 då!



1 - Mitt hästliv
2 - Mitt hästliv med min häst

3 - Mitt liv utanför hästarna
4 - Min bästa vän
5- En annan häst
6- Ett ögonblick
7- En vanlig outfit
8- Mina ridkläder

9- Mitt favoritminne
10- Mina rädslor
11- Min klass samt en skoldag
12- Vad hade jag på mig i dag?
13- Ett annat ögonblick
14- Mitt rum
15- En första bild på din häst
16- Detta saknar jag
17- Det här får mig att gråta
18- Innan hästarna
19- Ett annat ögonblick
20- Det här upprör mig
21- En första…..
22- Ett sista ögonblick
23- Stallet
24 – Min ryktlåda
25 – Min utrustning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0