Dagens Ridpass...





Var k a t a s t r o f , ett ridpass jag vill lägga låååångt bakom mig...

Red ju som sagt dressyr i paddocken, provade med det tvådelade bettet idag. Han var ganska fin till en början och vi red inte så länge förrän jag började rida programmet. Trav & skrittarbetet funkade faktiskt rätt bra, sen kom vi till galoppen, NOLL bjudning, NOLL bakbensaktivitet, NOLL intresse från Isac att arbeta... Dagens Ridpass blev mest till att få bra bakbensaktivitet och bjudning i galoppen, funkade godkänt i slutet, efter det kändes det som att jag ville prova på piaffen som jag inte gjort på ett tag, han stängde av helt, var som en pinne i kroppen, tog bettet och började studsa innan jag ens hann börja... Han lugnade ner sig lite och vi fick till någon liten piaff sen bara fick han ett sånt ryck och började kicka, bocka, studsa och gå i sidleds... Fick t.o.m hämta gramanen. Med den gick det liiiite bättre och direkt när jag fick till en piaff så gav jag honom massa klapp och beröm sen fortsatte jag med galoppen för att få annat och tänka på, dock blev han lite stressad utav okänd andledning men i slutet fick jag till bjudningen & bakbensaktiviten!

Ska be madde fota när jag rider på lördag om vi hinner så ni får några nya dressyrbilder :)



Gammal dressyrbild <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte fin blogg!

gillar inläggen och bilderna :)

Roligt att ni bjuder på er själva oxå! :)

2011-06-10 @ 19:00:06
URL: http://ebbaliindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0