Diingo riden och fixad!


Red som sagt Diingo ett kort dressyrpass, mest för att han skulle röra på sig. Det var riktigt, riktigt kallt ute faktiskt, jag frös i början i min tjocktröja! Så jag lät honom värma upp lite längre än vanligt. Vi gjorde inget speciellt, bara lite volter, åttor och några bågar och han var fin.
I stallet borstade jag Diingo, putsade honom med en mikrofibertrasa, kammade man, svans och lugg samt flätade svansen. Sen klippte jag lite på håret ovanför hovarna då det var jättelångt, smörjde in hovfett och kratsade. Till sist fick han fleecetäcke och lindor på bakbenen på sig.
Stallets ägare ska iväg och tävla sin storhäst imorgon så hon beslöt sig för att ta sin hästarna i natt vilket passade mig alldeles utmärkt! Så jag bytte vatten och spred ut halmen samt gav honom lite ensilage så var han nöjd!
Innan jag åkte hem putsade jag även alla lädersakerna, tvättade stigbyglarna, bettet och bettskivorna.
Nu har jag precis ätit och har en massa tid att ängna åt bloggen!


Min fina i våras typ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0