Förrästen

Glömde faktiskt att berätta en sak! Efter jag hade ridit båda programmen idag med Diingo så när jag travat en stund på lång tygel så såg jag att det låg ett sockerbitshinder framme. Tror ni jag kunde låta bli? Nej det är klart jag inte kunde!
Han hade varit så duktig så jag kände att han förtjänade det på något sett, och vad glad han blev! Det var verkligen den bjudningen jag faktiskt saknat. Han har tyckt det varit kul att hoppa, men nu var det riktig LYCKA! Jag hoppas, hopas, hoppas verkligen att det är så att han funkar bra om man bara hoppar på tävling och sen bara rider dressyr och rider ut i veckorna. Jag hoppas verkligen det! Håller ni tummarna för det?


Så här högt

En annan sak jag och mamma faktiskt kommit fram till är att det kan vara så att Diingo inte gillar att tävla på gräs. Förra året tävlade vi en gång, en enda. Då kom vi runt i LD men rev i grunden i LC. Det kan ju faktiskt vara så att han inte gillar gräs för det är ju i regel ett mycket hårdare underlag. Och det kan ju göra lite mer ont på honom eftersom han börjar bli lite äldre.

Ett exempel är ju Lillhagen, där hopapde han som en gud i deras ridhus, han slarvade bara lite med benen. Sen kommer vi till Stävie och får en massa stopp till höger och vänster. Jag tror nästan det kan vara det. Mamma hade en storhäst hon tävlade innan och han gillade inte heller gräsbanor, men i paddock och ridhus kunde han hoppa 130 pang bom.
Så vi får testa nu i Eslöv. Om det funkar och han inte stannar (räknas inte om han blir livrädd för ett hinder) så är det förmodligen så jag tänker. Då tänker jag med andra ord aldrig mer starta på gräs, hehe.

Nu tänker jag inte på allsvenskan och allt det skitet för han hade en svacka då när han blev stel och frös, det har ingenting med det att göra det jag pratar om nu!

Vad tror ni? Kan det vara så att han inte gillar det hårda underlaget på gräs? Jag hoppas verkligen att det bara är så enkelt! Håll tummarna för Eslöv!


Sjöhoppet på AW (Anordnat av Ballingslöv)
Felfria i LD, avfallning i LC

Kommentarer
Postat av: Louvisa

Jag ville inte tro de när folk sa till mig men hade jag varit du hade jag bett en kriopraktor komma . Är de ingetig så vet du det då , och du får en mjukare häst . Men de kan vara så att när du rider på gräs med broddar känns det mycket mer om de har någob låsning eller så . :) och efter en behandling är hästen bra igen , så sätter man bara igång den igen:) .

2011-06-13 @ 11:28:23
URL: http://lma.webblogg.se/
Postat av: agnes hansson

Vart bor ni och vilka klubbar tävlar ni för?

2011-06-13 @ 13:00:21
URL: http://aagneshansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0