Framtiden

Det var en tjej som undrade om jag inte kan skriva om hur jag vill/tror att min framtid kommer se ut och det kan jag väl göra.

Till att börja med kommer jag fortsätta tävla Diingo. Om det inte går bra nu i Eslöv så tänker jag gå ner till Pay & Jumps och dressyrtävlingar. När jag börjar gymnasiet kommer han förmodligen så smått bli halvpensionär, Saga kommer rida honom då och då.
I nian kommer jag att plugga som en galning och höja mig med minst 30 poäng. Jag har varit väldigt lat detta året och poängen blev då inte som dom borde bli. Jag är egentligen en väldigt smart person, jag kunde läsa hur bra som helst innan jag ens börjat skolan.

I gymnasiet kommer jag sedan att gå på Flyinge Hästgymnasium. Jag kommer då att bo där då vi inte kommer flytta efter nian. För att ha tid med hästen så är det svårt att pendla ifrån Flyinge till lilla Ekeby, då är jag hemma jättesent på kvällen. Så jag kommer bo där med en storhäst som vi kommer att köpa nästa år. Diingo och Elaiza går då hemma så har mamma och Saga dom två. Mamma kommer fortfarande att köra mig till tävlingar och så.
När jag har tagit studenten ska jag fortsätta på högskolan, vet dock inte vilket jag ska välja där. Kanske blir det Hippologprogrammet eller Unghästutbildarprogrammet, jag har faktiskt ingen aning på den punkten. Om jag går Hippologprogrammet så är andra året på Strömsholm, vilket gör att jag förmodligen får ta en liten paus i tävlandet eller åka snålskjuts på folk!

Efter allt pluggande kommer jag satsa fullt ut på hästarna. Mina stora förhoppningar går åt att bli tävlingsryttare i Fälttävlan, men jag kan ju även tänka mig i hoppning. Men fälttävlan är min allra största dröm. Att jag tävlar och utbildar unghästar och liknande, det finns absolut inget bättre än hästar och ridning!


Fälttävlan in my heart

Kommentarer
Postat av: Emelie

jag hittar nt dej på startlistorna i eslöv?

2011-06-15 @ 21:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0