Gårdagens dressyrträning

Igår tränade jag dressyr med Diingo hemma i paddocken!
Det gick väl sådär.. Jag är nöjd med vissa saker och mindre nöjd med andra, men det kan ju inte alltid gå bra.

Han var lite stissig och drog lite i vänstertygeln utåt  i vänster varv coh det blir rätt så jobbigt då. Men fler gånger blev det rätt så bra. Jag var ändå rätt så nöjd med min hand större delen av passet och han gjorde en rätt så fin ökning i galoppen :)
Vi red mest innanför spåret, på volten och gjorde bågar, även skänkelvikningar och överböjde honom så att han skulle bli lösgjord. Så jag är nöjd, men samtidigt inte, hehe..

Efter träningen körde vi ner Elaiza till bete i Södra Sallerup ungefär, så ledsen Diingo blev! Men om några veckor ska även han ner dit, kommer dock åka ner och rida efter cirka en vecka kanske. Jag har en himla massa bilder från betessläppet, om någon vill se?


foto: Natalie Persson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0