Gästblogg alá Cajsa Ferne!


Hejsan alla CrossCountry läsare!
Jag heter Cajsa Ferne, jag är 12 år gammal och har en D-ponny som heter Paola.

Paola är 8 år gammal, och av rasen New Forest. Jag har haft henne i snart 8 månader.

Jag och Paola har bara "startat" 1 gång. En programridning i S. Sallerup.
Programmet vi startade var en LA:1 och fick 71,53%

Annars, så har jag tävlat på klubben med andra ridskolehästar och jag har vunnit 3 ggr individuellt och 1 gång i lag.
Jag har fått ett andrapris i en kombinerad tävling, och har fler placeringar, men dom är bara tråkiga ;)

Jag är nog inte den roligaste personen i tävlingssammanhang, eftersom jag faktiskt inte har tävlat så jättemycket.
Med min förra ponny var jag aldrig utanför klubben och tävlade. Jag har liksom inte haft intresset för det! :)


Med Paola i övrigt (vi har startat totalt 6 ggr)
Skriver dom i ordning här:

Hoppning - clear round
Hoppning - utesluten (avramling..(A) )
Dressyr - LC:2 69,64% (vinst om jag hade varit med i tävlingen)
Dressyr - LC:1 68% (samma som ovan)
Hoppning - Vinst
Dressyr - Debut LA, 71,5%

Hon är en jättehärlig ponny att rida, hon är mjuk och har ett fantastiskt steg.
Och förresten, hon är min foder ponny. Lånar henne av en privat person.
Hon är dessutom sjuhejdans söt och charmig, gör hon något bus, och man säger till henne så gör hon "oskyldiga blicken" ;)

Nu till mig då. Jag är en väldigt glad tjej och ler och skrattar mycket. Och har inte så mycket tid över till kompisar, eftersom stallet tar över det mesta av min tid ;)
Jag är väldigt dressyrinriktad med tycker det är superkul med hoppning och terräng.

Jag har tyvärr inga bilder när jag hoppar Paola, (konstigt nog) Men Linn har tagit på oss från förra träningen, men hennes data vill inte så jag kan tyvärr inte få dom :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0