Gästbloggning alá Linn Strelin!

Hej! Mitt namn är Linn och jag blev tillfrågad att göra ett gästbloggsinlägg på den här bloggen vilket jag tar mig tid att göra. För att vara ärlig så gör jag inget vettigt just nu när jag skriver den här texten. Har nyss varit ute och ridit ponnyn och igår hopptränade jag storhästen så han fick vila. Men men, nog snackat om det. Jag drar en presentation om mig själv istället! :)


Jag heter som sagt Linn och driver en av Östergötlands populäraste hästbloggar. Jag är 17 år men fyllar den magiska siffran 18 senare i år. Det betyder för många slutet på ponny. Men inte för mig! Jag har nämligen en helt fantastisk ponny. Ett rödskäck sto vid namn Picasso som jag köpte när hon var fyra år och var då nyss importerad från Holland. När jag köpte henne var hon nyligen inriden och jag fick efter köpet reda på att hon hade lösa benbitar i bakbenen. Vi började efter hand hoppträna. Ingen trodde på henne. Jag tränade för olika tränare och de menade att det inte fanns någon ljus framtid för den ponnyn. Att hon aldrig kommer klara en LC runda i hoppningen. Men det var inte benen som de tyckte var det största felet. Utan att hon var för het och svår. Men jag lyssnade inte. Hon var trotts allt världens snällaste varelse och gjorde allt för mig. Jag bytte tränare - nu tävlar vi LB hoppning och hon är 8 år. Jag inga planer på att tävla LA på henne men man ska aldrig säga aldrig. Hon känner inget av sina bakben nu när jag tränar henne rätt men jag vet inte hur hon skulle klara att hoppa en LA bana. Men man ska aldrig säga aldrig! Tyvärr blev hon halt för ett tag sedan pga konstiga sprickor i framhovarna. Men nu håller jag på att sätta igång henne och vi taggar inför div II i höst och ev en debut i LA :)


Under sommaren förra året köpte jag min storhäst Cappuchino. Ett fullblod/halvblod med fin stam född 2002 som inte gjort något i stort sett... Bara varit runt på flera utbildnings/tillridningsställen men han har alltid blivit bortlämad pga att ryttarna inte velat ta sig ann honom, han har varit för svår. Putte som han kallas har inte haft det så lätt i livet, han har bl.a blivit slagen osv. Men den 16 juli 2010 blev han min. Jag ville ta mig ann hästen som ingen ville ha... Senare på sensommaren/hösten förra året råkade jag ut för en ridolycka på honom vilket ledde till en kotfraktur i ryggen. Dagen började bra. Jag hade varit och tävlat Picasso i hoppning(LC/LB) med mycket bra resultat. Senare på eftermiddagen tog jag mig en ridtur ute på fältet med Putte. Jag kände att det var något som inte riktigt stämde, han nöp i bettet. Då ställde jag honom kraftigt till höger och la spöt på bogen. Då for han rakt upp på bakbenen och tappade balansen och föll baklänges. Som tur slungades jag åt andra hållet och klarade mig med ett par pajjade kotor i ryggen. Bettet som låg i Puttes mun den dagen hade skurit upp lite av hans tunga. Så nu använder jag ALDRIG mer bett med kopparrulle... Jag blev borta ungefär ett halvår från ridningen men är nu i full gång igen. Cappuchino har debuterat ute på hoppbanorna med strålande resultat och vi siktar nu på att komma upp i dom höga klasserna. Det är som man säger, alla förtjänar en andra chans.


Följ min blogg bland hästar och utrustning på www.ztreliin.blogg.se :)

Jag totalälskar Linn, hennes hästar och bloggen, jag följer den slaviskt och kollar 500 gånger per dag, vilket jag har gjort väldigt länge! Jag började faktiskt följa henne innan hon startade blogg, vilket var på BDB! :) Jag rekommenderar starkt bloggen, hon är sjukt grym och har alltid helt enorm bra bilder, checka in det vet ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0