Historien om Mandingo Del 2

Diingo var väldigt, väldigt tittig kom vi fram till och efter att ha anmält oss till Kågeröds Lokala hopptävlingar den 3 juli 2010 så såg vi att dom även skulle ha en Pay & Jump 2 dagar tidigare. Så vi anmälde till en låg klass vilket blev 60cm för att inte trötta ut honom eller liknande. Det var äckligt varmt men vi tog oss runt felfritt och han kollade faktiskt inte alls på hinderna!



Pay & Jump @ Kågeröd 1 juli 2010

Sen var det då dags för dom lokala och det var sjukligt varmt under tävlingarna, vi ställde oss under ett träd på dressyrbanan och jag fick dra upp ridbyxorna och rulla upp ärmarna så mycket det gick! Tror ni vi fick rida i kortärmat? Nejdå! Domaren satt där med en fläkt rakt i ansiktet och vi satt och kokade.
Diigno kändes fin trots värmen och vi blev felfria i LD:n, vår första felfria ritt i LD, haha! Sen i LC:n kändes han sjukt bra både innan och under banan, alla red sjukt segt i omhoppningen och jag visste att jag skulle ha en chans, men vad gör ponnyn? Jo, han river hela hinder nummer sex, ALLA bommarna trillade. Jag har absolut ingen aning om hur han lyckades med detta, haha! Han blev lite stark så jag tog tag i honom och så blev han chockad när 7an kom. Så han gjorde en tvärnit, men med en snabb övertalning hoppade han över det stillastående! Så vi slutade på 4 fel i grunden.




Bilder ifrån innan & efter tävlingen, film ifrån båda rundorna @ Kågeröd 3 juli

Nästa tävling blev den 25 juli på Skyrps bana (AW Sporthorses) fast tävlingen var anordnad av Ballingslövs RF. Vi startade även där LD och LC. LD:n var han väääääääääldigt tittig, han sprang iväg från ett hinder! Fast jag satte skänkeln i sidan och vi kom över det. Vi fick då den största rosetten jag äger, hahaha! Nästa klass var han sjuuuukt duktig, men så kom det hindret han var rätt för. Han bjöd mot det men gjorde en sån rejäl tvärnit, han åkte in nästan under hindret. Redan då satt jag på halsen och vad tror ni min ponny gör?! Jo, HAN HOPPAR! Så jag flög ju all världens väg, haha! Men det absolut roligaste var ju att han inte rev! Så om jag suttit kvar hade vi fått fortsätta utan fel. Jag kommer ihåg hur jag satt där i den enorma paddocken och var riktigt pissed off, jag ville vinna, haha! Men en rosett fick jag iallafall med mig hem!


Ballingslövs RFs tävling @ Skyrups bana 25/7 2010

Tävlingen efter det var den 7 augusti på Hästhagens RF. Detta var nog den varmaste tävlingen jag har varit på, fyfan! Till råga på det hade dom precis lagt in ny sand så det var överdjupt, speciellt innan ett hinder. I första klassen rev vi det och i andra stannade han på det. Vi var nära på att gå omkull i LC:n så jag valde att utgå. Inte så lyckad dag kanske.



Framridning till LC @ Hästhagen 7 augusti 2010

Del 3 kommer senare! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0