Home from le stable

Lite fransk-engelska på rubiken, imponerande va? ;)

Men är som sagt hemma ifrån stallet, hade en grymt mysig ridtur med Diingo! Red barbacka med endast en kort, tunn tröja, puma-shorts och foppa-tofflor; Sommaren är här!
Jag hatar att trava barbacka för att han är så skumpig i traven om man inte sitter i bästa formen och trimmar, då är han rätt så mjuk. Så jag travade bara en kort sträcka och sen galopperade vi. Vilken dressyrhäst jag har va, när han inte ska gå dressyr är han hur fint som helst och på dressyrträningen beter han sig som en åsna, normal ponny? Båda galopperna var superfina och jag är jättenöjd!

Väl hemma i stallet borstade jag igenom hela honom, blötade svansen och gjorde en fläta och klippte för första gången hovskägget faktiskt! Kunde blivit bättre, men det blev faktiskt rätt så bra. Det ser allra bäst ut på långt håll, hehe.. Sen på med exemtäcket igen och ut i hagen, det visade sig att hästarna skulle gå ute under natten och jag ville inte ställa in honom ensam i stallet under natten. Så det blir att åka lite tidigare i morgon och borsta honom, tror dock att han kommer vara rätt så ren! Exemtäcket är väldigt bra att ha ibland
Mockat och putsat lite också, nu blir det grillat!


Taggad inför imorgon, nu ska det gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0