Lite små tips inför Falsterbo

Snart är det dags för Falsterbo International Horse Show - Årets absolut största hästfest!
Som de flesta av er vet är jag där varje år, och under alla dessa år har jag gjort många misstag och kommit på många saker som gör det hela roligare, mer spännande och lättare.

Jag har några små tips jag tänkte ge er för att göra det hela mycket mer spännande!
  • Om du ska ner någon av dom dagarna du behöver läktarbiljett men inte kan/vill/orkar köpa läktarbiljett, bara gå bort mot den stora uppblåsta sängen vid V.I.P länktaren. Du kan antingen sätta dig på gräset framför V.I.P läktaren, eller om inte Derbyt är på G så brukar vi sätta oss på Derbykullen! Men du vill nog inte göra det om du är känslig mot solen, det blir supervarmt!
  • Om det är någon speciell klass du vill kolla på som du vet är rätt så populär så är det viktigt att du sätter dig jättetidigt! Platserna fylls på jättesnabbt, och det är inte så roligt att stå bakom 5 miljoner människor.
  • Och nu får ni mitt absolut bästa tips, som jag inte delat med många, men nu ni kära läsare får veta: Om du är i Falsterbo tidigt på morgonen, har tillexempel sovit över någonstans från dagen innan, gå upp megatidigt och va vid biljettförsäljningen precis när dom öppnar! Köp en biljett, och sen kan du bara gå och sova igen! Jag bor hos min mormor så jag brukar bli väckt riktigt tidigt, så tar jag cykeln och drar iväg till Falsterbo, köper en biljett och sen tillbaka till mormor och äter frukost eller liknande, hur smart som helst och du slipper köa!
Detta är mina absolut bästa tips, dom funkar alltid!


Kommentarer
Postat av: hanna

att köpa biljett dagen innan funkar oxå, om man e där mer än en dag alltså :) gjorde de 2010 slapp alla köer

2011-06-06 @ 18:23:34
URL: http://ofeliavi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0