Mandingo 9 juni

Red som sagt ut på Diingo. Vi red bort till en grusväg en bit bort och skulle galoppera lite och liknande. Jag tänkte att göra galopp-halt och halt-galopp. När jag galopperade var han sjukt fin, jättelugn och lydig vilket han inte brukar vara! Även perfekta halter, hon gjorde dom direkt liksom. Men sen när vi skulle stå stilla i halten så bettede han sig precis som om han hade panik eller något, han ryggade i trav typ och kastade sig ut åt sidan och gick ut i åkern, jag satt som ett frågetecken med halvlånga tyglar. Jag försökte få honom att stå stilla hur länge som helst, typ 20 minuter. Jag gjorde halt ifrån skritt tillochmed, men det blev samma sak hela tiden, jag förstår inte riktigt vad det var med honom.

 

När han en gång backade ut i åkern bara stog han där, jag fick inte fram honom! Jag fick banka in hälarna i sidorna men inget hände. Så det slutade med att jag hoppade av mitt i åkern och drog fram honom. Jättekonstigt verkligen.

 

Men han var som sagt sjukt fin i galoppen och glad på vägen hem. Han brukar ju i och för sig ha lite svårt att stå stilla.

Sen fick även Saga ta en liten skrittur i paddocken när jag kom tillbaka!


Kommentarer
Postat av: hanna

gillar schabraket/luvan :)

jag tror att din ponny är farbror till min ponny, söt iallafall (din ponny)

2011-06-09 @ 22:37:33
URL: http://ofeliavi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0