Presentation

Det har tillkommit en del nya läsare så jag tänkte presentera mig själv lite.


Mitt namn är Madeleine Johansson och jag fyller 15 år nu i höst. Jag är glad, sprallig, skämtsam och lite kaxig (hehe..) men jag kan vara riktigt snäll! Jag ska till hösten börja nionde klass och kommer sedan söka mig in på Flyinge Hästgymnasium och drömmen är fälttävlansryttare! Men hoppryttare kan jag även tänka mig och mamma skulle nog bli betydligt gladare då det inte är lika livshotande, haha!


Jag och Felizia, har dock inte denna hårfärgen längre!

Jag har ridit sedan jag kunde hålla huvudet uppe och fick min egna häst redan vid 2 års ålder, men mamma hade en innan dess. Efter ett antal hästar har jag i nuläget en C-ponny vid namn Mandingo! Han är en 21-årig herre av rasen New Forest, typ E. Men han är pigg för sin ålder, rent ut sagt galen! Han har elitstam i 4 generationer därav han är e. Fredriksbergs Chopin u. Marina II - Smedhults Starlight Son. Han har även den väldigt kända hingsten Merrie Master i stamen. Men Diingo blev väl inget utställningsexemplar.
Han var hingst rätt så länge och skogsmulleponny fram tills han var 11, så han är sparsamt riden! Han är tävlad upp till LA hoppning och LC dressyr, det har även jag gjort med honom.
Vi har haft en liten svacka på senaste tiden, men nu håller vi på att klättra oss tillbaka och ska till helgen starta en liten LD samt en LC, hoppning då. Han är även grymt fin i dressyr och vi ska nu till sommaren försöka satsa lite mer på det så vi får se vad han går för!
Vi har startat ett litet lopp i galopp och han är riktigt snabb, hoppning upp till LA med vinst till LB, dressyr upp till LC, fälttävlan men det gick dock inte så bra (vi ska försöka mera, han är bara lite tittig) samt en utställning. Men på utsällningen hade vi hans flickvän med och då blev han hingstig. Så han vägrade att stå stilla!



Den lilla tiden jag har utöver skolan ängnar jag väl åt plugg och kompisar antar jag! Mitt favoritställe på sommaren förutom stallet är helt klart stranden! Finns inte mycket som är bättre än att träffa kompisar, grilla och ha det sjukt kul!
Djuren förutom hästarna är 8 katter varav 6st är kattungar som bara några dagar gamla och 3 hundar!


Tiger

Det var allt om mig antar jag, allt annat är nog relativt ointressant (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0