Säkerheten först?

Som Felizia skrev innan om väst och säkerhet håller jag med henne till tusen, det är dumt att rida utan väst! Egentligen borde man ju inte göra det i dressyren heller, men som hon sa så blir sitsen extremt konstig.

Jag måste däremot erkänna att jag är absolut ingen säkerhetstänkande människa och ingen förebild när det gäller det heller. Jag kan önska att jag hade lite mer säkerhetstänk i hjärnan, men det är nog bara min hjärna som inte fungerar så. Jag gör det inte för att vara cool eller någonting, det finns inget som är coolt med att vara dålig med säkerheten, det är bara lathet och glömskhet, haha! Jag tänker bara inte på det!

Om jag kommer till stallet tillexempel en varm sommardag i typ linne och foppatofflor säger vi, då drar jag inte på en väst och stövlar. Nej jag rider runt i linnet och mina foppatofflor, med stigbyglar utan säkerhet! Anledningen till att jag har sådana stigbyglar är faktiskt att jag tycker dom är så grymt snygga! Jag hade haft dom med säkerhet om det fanns såklart!

Jag är nog väldigt lat i stora drag, det har nog mycket med det att göra. Om jag tar på benskydd orkar jag inte gå runt utan sätter mig ner på golvet och lutar mig in under magen istället. Om jag ska klippa hovskägget eller ta på hovfett så sätter jag mig ner på golvet, ibland vid sidan om och ibland framför. Det är sådan jag är bara, jag har svårt att ändra på det.

Tänk på säkerheten och gör inte som andra gör om du vet att det inte är säkert. Det är väldigt ocoolt att vara så farlig. Ta inte efter någon när det gäller sådant, rid inte heller utan hjälm!


Här ser ni själva mitt exempel på säkerhet. Ingen väst, stigbyglar utan säkerhets och foppatofflor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0