Ta emot tips och kritik

Har inte ni också sett ute på tävlingar, träningar eller kanske tillochmed när det gäller en kompis att personen i fråga har väldigt svårt för att ta emot tips och kritik. Antingen kan det vara ifrån en tränare, en mamma eller kanske tillochmed en domare.

Det är viktigt att du kan ta emot just tips och kritik samt idéer om ens ridning och hästhållning då det gör dig till en mycket bättre ryttare och hästägare. Det hjälper inte att sura och skrika tillbaka, tro mig.
Jag kan däremot tycka det är rätt förståligt att inte ta emot ifrån ens kompisar, iallafall när det gäller kanske yngre kompisar och framförallt mer okunniga! Om personen i fråga inte vet lika mycket som dig inom det området är det rätt så svårt att ta emot tips! Men du kan ju lyssna ändå, alla vet ju något men ingen vet allt ni vet? Haha!

Det jag har sett mycket ute på tävlingar är när mammor hjälper sina små döttrar rida fram. Hästen gör inte som den lille ryttaren vill, ungen börjar bi irriterad, skriker på sin förälder och det slutar ibland med att allt går ut över hästen.
Om det är någon mer kunnig än dig, försök verkligen att ta det till dig! Testa om tipset funkar. Om inte; testa något annat! Men då har du ju iallafall försökt och kan säga in your face, haha! Nej skämt åsido, det är bra om du testar!


Jag har ibland själv blivit lite irriterad när mamma försökt hjälpa mig och skrikit "DET GÅR INTE!". Nej det är klart vissa saker inte går på första försöket, men det är därför personer i omgivningen finns för att hjälpa, för det funkar tillslut! Jag trodde inte Dunder kunde gå i form iprincip när jag fick honom, men mamma sa att han kunde. Ett tag senare vann vi en dressyrtävling. I protokollet stog det stadig form.

Nej nu känner jag att det spårar ur och går åt ett helt annat håll!
Vad tycker ni om detta? Brukar ni bli lite irriterade och har svårt att ta kritik ifrån andra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0