Ursäktar för uppdateringen!



Jag red Isac i paddocken, red igenom honom, han bar sig väldigt fint i galoppen men han var lite stum i munnen och lite halvt stel i sidorna men det blev bättre i slutet, red igenom LA:1 programmet (det jag kommer ihåg) för om jag inte minns fel så är det snart dags för ännu en BORING dressyrtävling... Asså jag stör mig att jag har fått en sån "rak" arm isället för att ha armbågarna som ett L så lättar ja så mycket ii handen så den blir nästan helt rak, ser grymt fult ut, måste verkligen jobbas bort inom det snaraste!

Hopptränade min fina skäck idag för Tobbe, det gick rätt bra, han hoppade verkligen super(!) men han var grymt stark, i början var han skitfin när vi red fram och började hoppa sen efter ett tag bara drog han, inte så kul med en häst som drar in i en kort linje på 120... Men det gick :) Ganska nöjd med honom ändå.

Armarna/handlederna spelar sig även här ett spratt. Förr så hade jag alltid mycket kortare högertygel trots att det var mina hästars starka varv (gör det ibland på Isac däremot) men nu har jag börjat ta i VÄNSTER tygel istället när jag ska stanna rufus... måste också jobbas väck inom det snaraste. I alla fall, denna träningen kändes bra inför helgen i Frosta (som jag tror madde ska med och fota på, snackat om det löst tidigare) då blir det Nat LA & MSVB hoppas att min lille tjockis inte drar iväg och far med benen hit och dit utan HOPPAR :D

Almas kompis fotade, ska se om jag får tag i några bilder ;)



Bild från en gammal hoppträning :)


Kommentarer
Postat av: Hannah Persson

Hej! Det är jag som är Almas kompis ;) vill du ha bilderna som jag fotade? :)

2011-06-12 @ 16:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0