Varför vara så tråkiga?

Ofta ute på ponnytävlingar ser man folk rida runt i svart kavaj och vitt schabrak. Och på deras bloggar dissar dom glada färger på tävlingsoutfits och det mest extrema och färgglada som dom kan komma på är brunt, tjoho?

Men varför vara sån? Varför inte göra det roligare med coola färger och galna matchningar? Det är ponnytiden för guds skull, ha lite roligt? Kavaj och vitt schabrak kan vi ha på storhästar när vi är 40+, inte nu!
Jag respekterar såklart om man tycker att det är snyggast med brunt, vitt och liknande, men varför inte ha det lite roligare? Är det inte betydligt coolare om folk ser en på tävlingar och man sticker ut, inte bara en i mängden?


Limegrön outfit, snyggaste någonsin!

Jag tycker om att synas ute på tävling, jag slänger gärna in limegrönt eller någon annan cool färg! Man behöver ju inte ha en annorlunda färg i den bemärkelsen, men det finns ju rött och royalblått, hur snyggt och coolt som helst, men samtidigt inte det mest sällsynta!
Jag har ju såklart inte hela tiden dessa utstickande, jag har flera gånger tävlat i tillexempel marinblått och som jag skrev ovan, kavaj och vitt schabrak.

Att man måste ha kavaj på regional tävling och uppåt tycker jag inte är någon ursäkt, man kan ha kavaj och en cool färg ändå. Ett exempel är Johanna Grant som har en grön kant på sin kavaj, hur coolt som helst ju! Eller bara släng in schabrak, huva och spö i en annorlunda färg, ingen bryr sig om hur tråkig ryttaren ser ut.

Ponnytiden är tiden att vara lite smått galen och synas, inte gömma sig och se ut som alla andra! Ta vara på den tiden och sitt inte med tråkiga outfits!
Jag kommer fortsätta att ha roliga färger när jag rider storhäst, det är ju så alla kommer ihåg en! Inte om du ser ut som alla andra?


Röd MCR Softshell jacka och ett rött Hansbo schabrak, dösnyggt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0